SEO tendencijos 2014 metais: kaip užkariauti Google sistemą?

Kas yra tas magiškasis SEO?

SEO (angl. Search Engine Optimization) šiandien skamba kaip magiškas burtažodis daugumai Lietuvos įmonių. Daliai įmonių, sėkmingai pritaikusioms šį mechanizmą, jau pavyko gauti nemažai pelno ir pridėtinės vertės. Kitoms, gi, dar tik bandančioms įšokti į traukinį, visos durys yra atviros. Straipsnyje pateiksiu keletą praktinių patarimų, ką reiktų daryti, norint įsiropšti į pirmąsias Google paieškos pozicijas.

Šiandieninis SEO yra procesas, kuriuo siekiama gerinti raktažodžių pozicijas paieškos sistemose. Jį galima skirstyti į 3 pagrindines grupes:

  • Techninį SEO – svetainės techninį paruošimą, kad paieškos sistemų robotai aptiktų pačią svetainę, joje naudojamą turinį ir atitinkamai sureitinguotų visą informaciją.
  • Turinio SEO – svetainės turinio rengimą atsižvelgiant į paieškos variklių (ypač – Google) algoritmų tendencijas.
  • Išorinį SEO – atgalinių nuorodų, nukreipiančių į tikslinį tinklapį, kūrimo procesą.

Straipsnyje plačiau aptarsiu šias grupes ir pateiksiu informaciją, kas Google sistemai šiandien yra svarbiausia reitinguojant tinklapius.

Google algoritmas: kaip jis veikia ir kaip rūšiuojami tinklapiai Google sistemoje?

Google paieškos sistemos darbuotojai nuolat atnaujina Google algoritmą, siekdami, kad aukščiausiose pozicijose būtų tik tie tinklapiai ir tekstai, kurių turinys yra kokybiškas, naudingas interneto vartotojams. Įmonė yra išleidusi kelis plačiajai visuomenei žinomus atnaujinimų paketus, tokiais pavadinimais, kaip “Panda”, “HummingBird”, “Penguin”. Visų šių algoritmo atnaujinimų tikslas yra išrūšiuoti interneto tinklapius taip, kad aukštose pozicijose nebūtų reitinguojami mažaverčiai, reklaminio tipo puslapiai, ypač tie, kurių turinio kokybė yra abejotina, o pats reitingas dirbtinai iškeltas techninių įrankių dėka. Daugumą tokių puslapių, algoritmo atnaujinimų dėka, stengiamasi iš viso pašalinti iš Google paieškos sistemos.

Siekdama sukurti sistemą, leidžiančią reitinguoti tinklapius pagal jų pridėtinę vertę, Google įvedė Pagerank mechanizmą. Pagerank (arba tiesiog PR) – tai puslapio vertės nustatymo sistema, kuri veikia skaičiuodama į konkretų tinklapį vedančias nuorodas. Aukščiausias Pagerank yra 10, žemiausias – 0. Pažymėčiau, jog ne visi tinklapiai turi Pagerank, dalis jų – nereitinguojami pagal šią sistemą, arba pašalinti iš Google sistemos už piktnaudžiavimą. Aukščiausią Pagerank turi sąlyginai nedaug tinklapių. Į sąrašą papuolą JAV vyriausybės tinklapis (usa.gov), socialinis tinklas Twitter (twitter.com), tinklapių įrankių svetainė addthis.com bei keletas kitų svetainių. Tokie tinklapiai kaip facebook.com, google.com, apple.com, turi PR9. Tuo tarpu, populiariausias lietuviškas naujienų portalas Delfi gali pasigirti PR8 žyme.

Įkandin Google, tinklapių reitingavo mechanizmą paieškos sistemoms yra sukūrusi kompanija MOZ. MOZ yra viena žymiausių ir įtakingiausių interneto rinkodaros įmonių. Tinklapių autoritetui įvertinti kompanija yra sukūrusi tokius įrankius kaip MozRank, MozTrust, Domain Authority. Didžiausią reikšmę, šiuo atveju, turi Domain Auhority mechanizmas, leidžiantis nustatyti kaip aukštai konkretus domenas (interneto vardas) gali reitinguoti Google paieškos sistemoje. Ši skaičiavimo sistema yra ganėtinai komplikuota, nes apima tokius indikatorius kaip atgalinių nuorodų kiekis, MozRank reitingas, MozTrust reitingas ir aibę kitų reikšmių. Domain Authority yra skaičiuojamas nuo 0 iki 100, aukščiausias įvertinimas yra 100.

Techninio SEO įgyvendinimas ir tendencijos 2014 metais

Tinklapių techninis įgyvendinimas ir pritaikymas paieškos sistemoms visuomet buvo aktyvi diskusijų tema, siekiant įvertinti, kokią reikšmę Google paieškoje užima konkretūs techniniai sprendimai. Kintant Google algoritmui, techninių veiksmų atlikimo vertė ir įtaka reitingavimui taipogi keitėsi. Remiantis 2014 m. Google atnaujinimais ir asmenine SEO ekspertų patirtimi, galima būtų įvardinti šiuos faktorius, kaip svarbiausius techniniam įgyvendinimui:

  • puslapių užkrovimo greitis yra kaip niekad svarbus indikatorius. Kuo greičiau jūsų tinklapis užsikrauna, tuo aukščiau jūs būsite reitinguojami.
  • naudokite dalinį duomenų išsaugojimą (“cache” funkciją), kad naršymo techniniai duomenys būtų išsaugoti kompiuteryje, ir naršymas būtų efektyvesnis.
  • įdiekite prisitaikančio dizaino funkciją (responsive layout), sudarančią galimybę tinklapiui sumažėti ir prisitaikyti prie mobiliųjų įrenginių.
  • naudokite Google Analytics statistikos modulį ir Google Webmasters įrankį. Leiskite Google sistemai matyti jūsų tinklapio lankomumą ir suteikite informacijos apie lankytojus.
  • Tinklapio dizainas turėtų būti švarus, neapkrautas įvairiais įskiepiais ar animacijomis.

Svetainės turinio optimizavimas paieškos sistemoms

Turinys šiai dienai yra svarbiausias faktorius, lemiantis konkrečių tinklapių reitingavimą. Kuo įdomesnė ir naudingesnė informacija tinklapyje yra pateikiama, tuo didesnė tikimybė, kad ją pastebės ir Google sistema.

Pateikiu keletą patarimų svetainės turinio rengimui:

  • užtikrinkite, kad naudojamas turinys būtų neplagijuotas, unikalus.
  • rašykite ilgus tekstus. Kuo daugiau informacijos pateiksite, tuo didesnį reitingą įgysite. Be to, išsamesni puslapiai reitinguojami lengviau.
  • kuo dažniau atnaujinkite informaciją. Kuo dažniau atnaujinsite turinį, tuo labiau puslapis bus matomas Google robotui.
  • mažinkite raktažodžių tankumą. Kuo dažniau tekste kartojate norimus raktažodžius, tuo įtratinesnis jūsų puslapis atrodo Google sistemai. Norimus raktinius žodžius geriausiai yra paminėti straipsnio pavadinime bei pirmajame ir paskutiniame paragrafuose.

Išorinis SEO ir jo įtaka Google algoritmui

Išorinių nuorodų generavimas į tikslo puslapius jau yra tapęs atskira milijonine industrija. Nuorodų pirkimas, jų dirbtinis kūrimas SEO įrankių (SenukeX, Xrummer, ScrapeBox) pagalba yra visų šiandienos SEO specialistų duona. Vis dėlto, Google 2012-2014 m. laikotarpiu investavo nemažai resursų atnaujindama algoritmą, kuriuo siekė sumažinti nuorodų tinklų kūrimo, jų pirkimo-pardavimo proceso įtaką paieškos rezultatams. Panda ir Penguin atnaujinimais Google užsimojo panaikinti visą išorinio SEO industriją iš paieškos rezultatų užblokuodama puslapius, kurių reitingas buvo dirbtinai iškeltas atgalinių nuorodų kūrimo procese.

Google inžinierius Matt Cutts nurodo, kad nuorodos, vedančios į puslapį, tebėra svarbus faktorius, tačiau laikui bėgant, jų įtaka reitingavimui turėtų mažėti. M. Cutts teigia: “Mes siekiame išsiaiškinti, kaip patyręs vartotojas (ekspertas) – Google lankytojas – įvertins konkretų paieškos pateiktą puslapį savo informacijos poreikiui. Atgalinės nuorodos šiam dalykui turi įtakos. Artimiausiais metais mes dar naudosime nuorodų mechanizmą vertindami tinklapių reputaciją. Tačiau, laikui bėgant, nuorodų įtaka turėtų mažėti.”

Remiantis įvairiais šaltiniais, galima būtų teigti, kad šiai dienai reikšmingiausios yra nuorodos iš autoritetingų tinklapių (aukšto PR), kurių turinio tematika yra susijusi su tikslo puslapiu. Kaip teigia vienas patyres SEO guru: “10 aukšto PR nuorodų yra geriau nei keli tūkstančiai beverčių, dirbtinų nuorodų”.

Įvertinus pateiktą informaciją, galima daryti išvadą, kad Google reitingavimo sistemai įtakos turi visos trys sudėtinės SEO dalys: techninis įgyvendinimas, turinio optimizavimas, kokybiškos atgalinės nuorodos. Tikėtina, kad sistemiškai taikant straipsnyje nurodytą metodologiją, jūsų pastangos užkariauti paieškos variklius duos teigiamą rezultatą ir išvysite išsvajotą pirmą poziciją naudodami aukšto konkurencingumo raktažodžius.

Panašūs straipsniai